၂၀၁၂ မွာ ပညာေရးအလွည့္အေျပာင္း တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမၽွာ္လင့္ရတယ္။ အေရအတြက္ ပညာေရး (ပညာတတ္ဆိုတာေတြကို စက္နဲ႔လွိမ့္ထုတ္သလို ထုတ္ေပးေနတဲ့ပညာေရး၊ တတ္သည္ျဖစ္ေစ မတတ္သည္ျဖစ္ေစ လက္မွတ္တစ္ခု ထုတ္ေပးလိုက္ရင္ ၿပီးၿပီဆိုတဲ့ ပစ္စလက္ခတ္ ပညာေရး) ကေန အရည္အခ်င္းပညာေရးကို ကူးေျပာင္းလာလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
ဘြဲ႕ရရင္ ပညာတတ္တာပဲဆိုတဲ့အယူ အဆ၊ ဘြဲ႕ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ ဘြဲ႕ဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္ၿပီး အရည္အခ်င္းကို လက္ေတြ႕ပိုင္းျဖတ္ အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးလည္း ျဖစ္လာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းရတယ္။
ကမၻာတစ္လႊားကို အျမင္က်ယ္စြာနဲ႔ ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္စမ္းပါ။ နည္းပညာ ကုမၸဏီအမ်ားစုဟာ ပညာေရးမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္လာၾကတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ပညာရွင္ကို ကိုယ္တိုင္ ေမြးထုတ္ခ်င္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ၊ လုပ္ခြင္နဲ႔လက္ေတြ႕ ေပါင္းစပ္ေပးတဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးကို ဦးစားေပးတဲ့ ကုမၸဏီပိုင္ ေက်ာင္းေတြလည္း အမ်ားအျပားထူေထာင္လာၾကတာ သတိထားမိတယ္။
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ပုံစံကို အစိုးရ ႐ိုက္သြင္းတာလည္းမခံ၊ ပုဂၢလိက ပုံသြင္းတာလည္းမခံေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ပုံစံအတိုင္း ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ မိတ္အင္ကုမၸဏီ ဒီဇိုင္းနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္လူသားေတြကို အနာဂတ္မွာ ေတြ႕ျမင္ရပါေတာ့မယ္။
Microsoft ကုမၸဏီႀကီးဟာ သူ႕ ပါတနာေတြေမြးၿပီး Learning Initiative ဆိုတာေတြ လုပ္လာတယ္။ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၁၅ ႏိုင္ငံမွာ ဆရာေပါင္း ၉ သန္းေလာက္နဲ႔ လက္တြဲၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားႏိုင္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ေျပာထားတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး မဖြံ႕ၿဖိဳးလို႔ဆိုတာေတြနဲ႔ အျခားစိန္ေခၚမႈေတြအေၾကာင္းကို ေမ့ထားၿပီး သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈ အဝန္းအဝိုင္းေလးတစ္ခုကို တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ ရေအာင္ထူေထာင္ၾကမယ္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ဘ၀အတြက္ ပညာေရးဆိုတာကို ဦးစားေပးသင္ ၾကားၾကဖို႔ လႈပ္ရွားေနၾကၿပီ။
စီးပြားေရးဆိုတာ ရာသီဥတုလိုပဲ အေျပာင္းအလဲမ်ားႏိုင္တာပဲ။ စီးပြားေရးမေကာင္းလို႔ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္ထား ရမွာလား။ အိမ္မွာထမင္းစားစရာမရွိလို႔ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းမလႊတ္ႏိုင္ပါဘူးဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေတြမ်ားလာတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ပညာေရးနိမ့္က်သြားတတ္တာကိုလည္း သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ၂၀၁၂ ရဲ႕ ပညာေရး လမ္းေၾကာင္းဟာ ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္လာမလဲဆိုတာ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္ရင္
၁။ လုပ္ခြင္နဲ႔ပညာေရးကို ေပါင္းစပ္ေပးဖို႔ ဦးစားေပးလာၾကလိမ့္မယ္
ေနရာတိုင္း၊ ႏိုင္ငံတိုင္းရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အစဥ္အလာပညာေရးနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးက စာေတြ႕မ်ားမ်ား၊ လက္ေတြ႕နည္းနည္း စာက်က္ၿပီးေအာင္တဲ့ ပညာေရးကို ဦးစား ေပးထားတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးၿပီးဆိုရင္လည္း လုပ္ငန္းခြင္လက္ေတြ႕ ထပ္သင္ရေသးတယ္။ ေက်ာင္းမွာ တတ္လာတာကတစ္ျခား၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာကတစ္ျခား အံမဝင္ခြင္မက် ျဖစ္ေနတာမ်ားတယ္။
ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ အသက္ေမြးမႈသင္ေက်ာင္းေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ ေရပန္းစားလာႏိုင္တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ေတြက အမွန္တကယ္လို႔အပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းေတြကို မိဘေတြကလည္း ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စား၊ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေ႐ြးခ်ယ္မႈမ်ားလာႏိုင္တယ္။
အေျခခံပညာအဆင့္ေက်ာင္းေတြဟာ အေျခခိုင္တဲ့ သိပၸံနဲ႔ သခ်ၤာဆိုင္ရာသေဘာတရားေတြကို လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ ဆက္စပ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ဖို႔လိုလာၿပီ။ စာေတြ႕ကို လက္ေတြ႕နဲ႔ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ေအာင္ အေျခခံအဆင့္ေလာက္ကပဲ ျပင္ဆင္ေပးလိုက္ရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။
ကမၻာမွာ အလုပ္လက္မဲ့ဦးေရ ေလၽွာ႔ခ်ႏိုင္ေရးဟာ ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ ရမယ့္အဆင့္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ စပိန္နဲ႔ ကိုရီးယားႏိုင္ငံေတြမွာ လုပ္ငန္းသစ္ေတြထူေထာင္မႈမ်ားလာေအာင္ အစိုးရေတြက အားေပးတယ္။ လုပ္ငန္းေတြမ်ားရင္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္ အလမ္းေတြ မ်ားလာ ေတာ့မွာေပါ့။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အေတြးသစ္၊ အျမင္သစ္၊ စိတ္ကူးသစ္ေတြ ေတြးေခၚေဖာ္ထုတ္ ႏိုင္တဲ့ ပညာမ်ိဳးေတြ မသင္ေပးဘဲနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေတြကို လႊတ္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သေဘာ ေပါက္လာၾကတယ္။
အစဥ္အလာေက်ာင္းေတြက မသင္ႏိုင္ရင္ သင္ႏိုင္တဲ့ေက်ာင္းေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ အကိုက္ ညီဆုံးကို ေမြးထုတ္ႏိုင္တဲ့ပညာေရးပဲ ေအာင္ျမင္လိမ့္မယ္။
၂။ ေခတ္ေဆြး ဆရာေတြနဲ႔ နည္းပညာသင္ၾကားေရး ထိပ္တိုက္ေတြ႕လိမ့္မယ္
ေက်ာင္းေတြမွာ နည္းပညာေတြဝင္လာရင္ ဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ ေလၽွာ႔က်သြားလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ေဝဖန္ ျငင္းခုန္သံေတြ ဆူညံထလာတယ္။ မိုက္ခ႐ိုေဆာ့ဖ္ကုမၸဏီရဲ႕ အယူအဆကေတာ့ ဆရာေတြကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံတာနဲ႔၊ ဆရာအလုပ္ကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတာဟာ ပညာေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံးအလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ သတ္မွတ္ ထားတာကို ထူးျခားစြာသြားေတြ႕ေနရတယ္။
ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ လုပ္ငန္းေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အဓိကေသာ့ခ်က္ျဖစ္ေနရမယ္။ အနာဂတ္ လူ႕ေဘာင္ကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္တဲ့ အေထာက္အကူျပဳသူေတြျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို မိုက္ခ႐ိုေဆာ့ဖ္ ကေတာ့မေျပာင္းေသးဘူး။ ေဘဂိတ္စ္နဲ႔ သူ႕ဇနီးတို႔ထူေထာင္ထားတဲ့ ေဖာင္ေဒးရွင္းက `ဆန္းသစ္ေသာ သင္ၾကားေရးနဲ႔ သုေတသနျပဳသင္ယူေရး´ ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္တစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္ေနတယ္။ ဆရာေတြကို လည္း ထိေရာက္တဲ့သင္ၾကားမႈေတြျပဳႏိုင္ေအာင္၊ ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း ေခတ္နဲ႔အညီ သက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး ျဖစ္လာေအာင္ သူတို႔ႀကံေဆာင္ေနၾကတယ္။
ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ပညာပိုၿပီးတတ္လာေလ သူ႕ဘ၀ရပ္တည္မႈနဲ႔ ဝင္ေငြအတြက္ ပိုၿပီး ေကာင္းလာေလ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း ထည့္တြက္ရပါလိမ့္မယ္။ ခုဆိုရင္ ဟားဗတ္နဲ႔ ကိုလံဘီယာတကၠသိုလ္ႀကီးေတြမွာ ဆရာေတြထဲကေနၿပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အက်ိဳးအရွိဆုံးပညာသင္ၾကားေပးႏိုင္ေရးကို ဦးေဆာင္ၿပီး နည္းလမ္းေတြရွာေဖြေနၾကၿပီ။
သူတို႔အား လုံးပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ Partners in Learning Network (http://www.pil-network.com/) ဆိုတာ ထူေထာင္ထားတယ္။ အဲဒီ Site ထဲမွာ ကြန္ရက္ဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္ေရး၊ ပညာေရးလုပ္သားမ်ားအတြက္ ရင္းျမစ္မ်ား၊ သင္ခန္းစာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ တန္ဖိုးမျဖတ္ ႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာမွ အေကာင္းဆုံး ဆရာေတြရဲ႕ သင္ၾကားမႈဆိုင္ရာ မွတ္စုေတြကို ေလ့လာႏိုင္တယ္။
၃။ စူးစမ္းေလ့လာမႈမွသည္ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးမႈသို႔ ေျပာင္းမည့္ ၂၀၁၂
၂၀၁၂ မွာ ပညာေရးေလာကမွ ဆရာေတြ ေက်ာင္းသားေတြအားလုံး Cloud နည္းပညာကို မျဖစ္မေန သုံးဖို႔လိုလာလိမ့္မယ္။ ခုကတည္းက မိုက္ခ႐ိုေဆာ့ဖ္ရဲ႕ Cloud service ကို ပညာေရးဘက္က ၂၂ သန္း ေလာက္ သုံးစြဲေနၾကတယ္။ ေနာက္လည္း အမ်ားႀကီးတိုးတက္လာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရွိတယ္။
ေက်ာင္းေတြက ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဖတ္စာေတြ၊ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို ေလ့လာျခင္း၊ သိုေလွာင္သိမ္းဆည္းျခင္း၊ ျပန္႔ပြားေစျခင္း၊ ရယူအသုံးခ်ျခင္းေတြကို Cloud က တစ္ဆင့္ပဲ လုပ္ေဆာင္ လာၾကလိမ့္မယ္။
Cloud နည္းပညာက တန္ဖိုးအနည္းဆုံး၊ အျမန္ဆုံးလူထုဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းျဖစ္လာတာေၾကာင့္ သင္ယူမႈမွာ Cloud ရဲ႕ အခန္းက႑ကို မရွိမျဖစ္ ထည့္တြက္လာရလိမ့္မယ္။
၄။ ေဒတာေမာင္းႏွင္ေရးစနစ္ ပညာေခတ္
သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မွာ ေဒတာေတြအေရးႀကီးလာတယ္။ ေဒတာဆိုတာ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ခုတည္းကို ေျပာတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ရရွိႏိုင္တဲ့အေနအထားကို ဖန္တီး ေပးႏိုင္ဖို႔ေျပာတာ။ ပညာေရးမွာ ေနာက္အဆင့္တစ္ဆင့္ကို တက္လွမ္းႏိုင္ေအာင္ ေဒတာေတြက တံတားလို ခင္းေပးႏိုင္ရမယ္။
ေဒတာဆိုတာ ဆရာကေပးႏိုင္တာထက္၊ တပည့္ကရွာႏိုင္တဲ့အဆင့္ကို အေလးေပးရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းပညာဟာ ပညာေခတ္ထဲကို သိသိသာသာဝင္ ေရာက္လာၿပီဆိုတာကို အသိအမွတ္ျပဳရ မယ္၊ မသုံးမျဖစ္ အေနအထားကို ေရာက္လာၿပီဆိုတာလည္း သိထားရမယ္။ အခ်က္အလက္ေဒတာေတြကို အမ်ားဆုံး၊ အျမန္ ဆုံး၊ အေကာင္းဆုံးစုေဆာင္းႏိုင္တာ အြန္လိုင္းမွာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။
လုပ္ငန္းခြင္က လုပ္ငန္းရွင္ေတြက မိမိ တို႔လုပ္ငန္းေတြက အမွန္တကယ္လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ပညာေရးဌာနနဲ႔ ေက်ာင္းေတြကို ပို႔ေပးႏိုင္ရမယ္။ ေက်ာင္းေတြက လုပ္ငန္းခြင္လိုအပ္ခ်က္ပညာေရးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးဖို႔ အားထုတ္ရေတာ့မယ္။
၅။ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္သင္ယူမႈ လမ္းေၾကာင္း
ပညာသင္ၾကားေရးမွာ ေက်ာင္းသား ၄၀ ဆရာတစ္ေယာက္၊ ေက်ာင္းသား ၂၀ ဆရာတစ္ေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ သင္ၾကားမႈ သင္ယူမႈကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။
ေခတ္သစ္ပညာေရးက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဆရာတစ္ေယာက္ဆိုတဲ့ ၁း၁ ႏႈန္းကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္တဲ့ေခတ္ ျဖစ္လာၿပီ။ သင္ယူမႈမွာ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို မျဖစ္မေနသုံးဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ေက်ာင္းေတြ မွာ BYOD ဆိုတဲ့ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔လည္း လိုလာၿပီ။ BYOD ဆိုတာက (bring your own device) ကိုေျပာတာ။ သင္ယူမႈအတြက္ ကိုယ့္ပစၥည္း (ကြန္ပ်ဴတာ) ကိုယ္ယူလာၾကဖို႔ေျပာတာ။ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ ၿခဳံ ေျပာလိုက္တာ။
ေက်ာင္းလာတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္မွာ laptop, slate, tablet, phone ေတ ြအျပည့္အစုံပါလာမွရေတာ့မယ္။ မကိုင္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မလိုခ်င္ပါဘူး။ ကိုင္ႏိုင္သုံးႏိုင္တဲ့ ဝန္းက်င္တစ္ခုကို အျမန္ဆုံး ဖန္တီးေပးႏိုင္ျခင္းဟာ ပညာေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံးရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈတစ္ခု ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ မိဘေတြမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အစိုးရေတြမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။
ပစၥည္းရွိ႐ုံသက္သက္မၿပီးေသးဘူး။ အေရးႀကီးတဲ့ အင္တာနက္အဆက္အသြယ္ေတြကိုလည္း ေဈး အသက္သာဆုံး အျမန္ဆုံးရေအာင္ လုပ္ေပးရလိမ့္မယ္။ ပညာေရးအတြက္ အင္တာနက္လို႔ေႂကြးေၾကာ္တဲ့ႏိုင္ငံ ေတြ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး အခမဲ့သုံးႏိုင္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ေပးေနၾကခ်ိန္မွာ ဂဏန္းေပါင္းစက္ေတာင္ မကိုင္ႏိုင္ ၾကေသးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြအတြက္လည္း ရင္ေလးစရာေကာင္းပါတယ္။
၆။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္သင္႐ိုးႏွင့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဖတ္ စာေခတ္ကို ထူေထာင္ပါ
ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္နဲ႔ ေက်ာင္းသုံးျပ႒ာန္းခ်က္ေတြအားလုံးကို အြန္လိုင္းေပၚမွာရေနၿပီဆိုတာ ေကာလာဟလ မဟုတ္ပါဘူး။ ရေအာင္ႀကံေဆာင္တဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာ ေရျမင့္ၾကာျမင့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ပါျဖစ္သြားတယ္။ ဖတ္စာျပဳစုေရးေကာ္မတီေတြ၊ ထုတ္ေဝေရးေတြ၊ ျဖန္႔ခ်ိေရးေတြ၊ ေရာင္းခ်ေရးေတြအားလုံး ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ အတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ။
တူရကီႏိုင္ငံဟာ ပညာေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးကို အေစာဆုံးလက္ခံတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလို႔ဆိုရမယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္ရန္ပုံေငြေတြထူေထာင္ၿပီး ေက်ာင္းသုံးဖတ္စာအုပ္ေတြအစား၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဖတ္ စာအုပ္ေတြ ဝယ္ႏိုင္ေအာင္ ပိုက္ဆံေတြ စုေဆာင္းၾကတယ္။ ဖတ္စာအုပ္ေနရာမွာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စာအုပ္ေတြ အစားထိုးဖို႔ အရွိန္ျမႇင့္ေနၾကတာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ပညာေခတ္ ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံး ျပင္ဆင္ ေနတာပါလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဖတ္စာဆိုတာ စာဖတ္႐ုံသက္သက္မဟုတ္ အသိဉာဏ္ကို ဆင့္ကဲအေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ နည္းစနစ္ဆိုတာ သိသူေတြ ေဖာ္စားေနသလို၊ မသိသူေတြကလည္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေက်ာ္လႊား သြားေနၾကတယ္။
ခုဆိုရင္ မိုက္ခ႐ိုေဆာ့ဖ္ဟာ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းရွင္ေပါင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီးၿပီ။ သူတို႔က ဒစ္ဂ်စ္တယ္လမ္းေၾကာင္းကို ပညာေရးမွာေျပာင္းဖို႔အခ်ိန္အခါေကာင္းလို႔ယူဆထားၾကတယ္။ မိုက္ခ႐ိုေဆာ့ဖ္ ကလည္း သူတို႔အတြက္ Cloud ဆိုတဲ့ အခြင့္အလမ္းေကာင္းအတြက္ တံခါးဖြင့္ေပးထားလိုက္တယ္။
နည္းပညာဟာ တံခါးကို လာေခါက္ေနပါၿပီ။ တံခါးေတြပိတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေနမယ့္အစား တံခါးဖြင့္ေပးၿပီး ျပည္သူ႕ အသံေတြ ဝင္လာတာကို နားေထာင္ၿပီးမွ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္။
ဘာေျပာေျပာ ၂၀၁၂ ဟာ ပညာေခတ္ကို စိန္ေခၚေနပါၿပီ။
တင္ညြန္႔
Ref: A Turning Point for Education? Trends to Watch in 2012, by Anthony Salcito
No comments:
Post a Comment